نگهداری و توسعه ی ارتباط با مشتری منجر به فروش بالا، فروش های جنبی و از همه مهمتر اجرای صحیح طرح های وفادارسازی مشتریان میشود و همین عامل مهمترین دلیل سازمان های تولیدی و خدماتی برای راه اندازی باشگاه های مشتریان است.
خدمات ما برای راه اندازی باشگاه مشتریان در 3 فاز ارائه می شود:
- طراحی سناریوی برای راه اندازی باشگاه
- راهبری، هدایت و ممیزی برنامه های باشگاه
- توسعه باشگاه
روند شروع همکاری:
- دریافت RFP مکتوب از کارفرما و یا درخواست بازدید از مجموعه
- ارسال سوالات از طرف تیم فنی جهت ایجاد شناخت اولیه از مجموعه کارفرما
- بازديد از شركت كارفرما و یا برگزاری جلسه حضوری
- ارائه پروپوزال و اعلام زمان و هزینه راه اندازی
- عقد قرارداد راه اندازی، معرفی تیم پروژه و شروع کار
مراحل عمومی اجرای پروژه راه اندازی باشگاه مشتریان:
1- تشکیل تیم پروژه در محل کارفرما
2- عارضه یابی سازمان و تعیین میزان آمادگی پرسنل و فرآیندهای سازمانی جهت اجرای پروژه
3- اجرای برنامه آموزش پرسنل و یا مهندسی مجدد فرآیندهای مرتبط با باشگاه مشتریان
4- طرح ریزی نظام جمع آوری اطلاعات و صدای مشتری
5- تحليل رفتار و روند فروش و خرید مشتریان
6- جمع آوری اطلاعات اولیه سودآوری شرکت از business plan رایج در شرکت
7- تهيه طرح مفهومی شامل تعیین شیوه های جذب، اشتراک دهی، ادبیات و قوانین باشگاه
8- تهيه گردش كارها
9- ايجاد زير ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری شامل اجرای پورتال مشتریان، سامانه نظرسنجی، سامانه دریافت شکایات، سامانه اندازه گیری سطح رضایت، سیستم نرم افزاری و سخت افزاری جمع آوری و تحلیل امتیازات مشتری، برگزاری برنامه های فیزیکی مانند سمینارها، جشن ها و… ویژه باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان همزمان با بزرگتر شدن باید دسته بندی قابل قبولی بین اعضا ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته تعریف نماید. ایجاد گروه مشتریان خیلی مهم (VIP) می تواند پس از شکل گیری اولیه باشگاه مشتریان و بررسی رفتار مشتریان، انجام پذیرد.
چنانچه تمایل دارید بدانید که آیا باشگاه مشتریان برای کسب و کار شما هم مفید است لطفا به بخش مخاطبین باشگاه مشتریان مراجعه نمایید!