برای خرید اتوماسیون اداری به چه نکاتی باید توجه کنیم...!؟
خرید سیستم اتوماسیون اداری بهمعنای استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای انجام امور اداری است. حجم بالایی از مکاتبات اداری، ارتباطات، نامهها و تکمیل پروندهها، منتظر اقدام سریع شما هستند. نرم افزار اتوماسیون اداری با سیستم سازی در داخل سازمان، بر کیفیت و چگونگی انجام امور اداری تمرکز بیشتری را اعمال می کند.
پس داشتن یک راهنمای اصولی برای خرید اتوماسیون اداری بسیار مهم است. چون مدیران در سازمانها خواهان این موضوع هستند تا با صرف هزینه ای معقول و مناسب، سیستمی جامع و کارآمدی را پیاده سازی کنند. در این مطلب به اثرات مثبت اجرای اتوماسیون اداری در سازمان ها اشاره و سپس چند نکته طلایی که برای انتخاب و خرید سیستم اتوماسیون اداری باید رعایت شود را به شما یادآوری میکنیم.
راه اندازی اتوماسیون اداری چه مزیتی برای سازمان ها دارد؟
مدیران سازمانها و کسب و کارها غالباً به این موضوع فکر می کنند که آیا سرمایه گذاری برای استقرار اتوماسیون اداری می تواند تاثیری برای آنها داشته باشد یا خیر…؟
استقرار اتوماسیون اداری در چند بخش می تواند بر روی عملکرد سازمان ها تاثیرگذار باشد…
صرفهجویی در زمان و فضا: با اجرای اتوماسیون اداری فضای بزرگی را که برای بایگانی اسناد و گزارشات در نظر گرفته اید، بهمراتب کاهش مییابد و همین امر منجر به افزایش سرعت انجام وظایف و اولویت بندی درست اجرای فعالیتها میشود.
استفاده اشتراکی از منابع: منابع سازمان دو نوع هستند، منابع داده نظیر پرونده ها و اطلاعات مشتریان و منابع فیزیکی که شامل دستگاه چاپ و سیستم های سخت افزاری هستند. در روشهای سنتی در هر زمان فقط یک نفر امکان استفاده از منابع را دارد. اما در نرم افزار اتوماسیون اداری این امکان برای کارکنان وجود دارد تا بتوانند بهصورت مشترک از منابع سازمان استفاده کنند.
علاوه بر مواردی که گفته شد، خرید نرم افزار اتوماسیون اداری مزایای زیر را نیز دارد:
1. صرفهجویی در مصرف انرژی و کاغذ
2. کمک به محیط زیست
3. بهبود امنیت ثبت و ذخیره اطلاعات
4. کاهش خطاهای انسانی
5. برنامهریزی و مدیریت وظایف
چرا خرید اتوماسیون اداری تحت وب گزینه بهتری است؟
تحقیقات نشان میدهد که نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب، تسهیل فعالیتهای اداری و دسترسی همیشگی به مکاتبات را به همراه دارد. استفاده از اتوماسیون اداری، پیشرفت چندین برابری سازمانها را موجب میشود. دسترسی دائمی به سیستم اداری تنها با اتصال اینترنت از طریق اتوماسیون اداری تحت وب ممکن میشود. این دسترسیها با حفظ کامل امنیت نرم افزار، زمینه کار با پنل کاربری در اتوماسیون اداری را فراهم میکند.
در اتوماسیون اداری تحت وب امکان دادن مجوز و تعیین سطح دسترسی برای هر کاربر وجود دارد. میتوان اسناد را با شماره و تاریخ مشخص، دستهبندی کرد. جستجوی میان اسناد بهراحتی امکانپذیر است. اسناد و نامههای الکترونیکی به آسانی مرتب و مدیریت میشوند.
قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری …
توجه کنید که نرم افزار اتوماسیون باید کارایی سازمان را افزایش دهد. پس هیچ ارزانی بیعلت و هیچ گرانی بی دلیل نیست. هرچه قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری پایینتر باشد، امکانات محدودتری دارد و ممکن است نیازهای سازمان شما را برآورده نکند. سازمانها در خرید اتوماسیون اداری باید به بودجه، اولویتها و نیاز سازمان و فضای فیزیکی موجود خود توجه کنند. از طرف دیگر کارکنان نیز باید فرصت یادگیری کار با اتوماسیون اداری را داشته باشند. بنابراین مدیران سازمانها باید زمان و هزینه آموزش کارکنان را نیز در نظر بگیرند. با همه مواردی که گفته شد استفاده از اتوماسیون اداری، مزایای ویژهای دارد که هزینه برای آن یک نوع سرمایهگذاری است.
کدام بهتر است!؟
نرم افزارهای اتوماسیون اداری تحت وب یا تحت ویندوز . . .
با وجود نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفتر کار خود ندارید. بسیار اتفاق افتاده است که انجام امور اداری بهخاطر نبود یکی از کارکنان معطل مانده است. خرید اتوماسیون اداری تحت وب این فرصت را فراهم میکند تا در هر جایی که هستید و در هر ساعت از شبانهروز به کارتابل اداری خود دسترسی داشته باشید. وظایف خود را انجام دهید و به انجام فعالیتهای کارکنان هم نظارت کنید.
اتوماسیون اداری تحت ویندوز نیز مزایای خودش را دارد. نسخه تحت ویندوز در شرایط قطعی اینترنت برتری خودش را نشان میدهد و امکان دسترسی به اطلاعات را در شرایط قطع اینترنت هم برای شما مهیا می کند.
با توجه به این موارد بهترین سیستم اتوماسیون اداری کدام است؟
لازم به ذکر است که راه اندازی و استقرار اتوماسیون تحت وب با توجه به عدم نیاز به سخت افزارها و نرم افزارهای اختصاصی از هزینه کمتری برای استقرار نسبت به سیستم تحت ویندوز برخوردار است. و می تواند گزینه مناسبتری برای شرکت های کوچک و متوسط و حتی برای شروع در کسب و کارهای بزرگ به حساب بیاید.
مهم ترین ویژگی های اتوماسیون برای خرید
ساده و کاربردی
امنیت اطلاعات بالا
پشتیبانی از سیستم
چه زمانی سازمان ها به خرید اتوماسیون نیاز دارند؟
اگر رسیدگی به حجم مکاتبات اداری شما زمان زیادی را از کارکنان میگیرد و مدام با خطاهای سیستمی و درون سازمانی برای پیگیری و انجام امور مواجه هستید، نیاز است به تغییر سیستم اداری خود فکر کنید. روشهای سنتی اداری تمرکز و توان نیروی انسانی را هدر داده و نظم سازمان را دچار مشکل میکند. ارتباطات درون سازمانی و خارج از سازمانی، نیازمند زمانبندی و تعیین وظایف است تا هر فعالیت در زمان مشخص به انجام برسد. معمولا فعالیتهای اداری، نیازمند گردش اسناد و نامهها میان تعدادی از کارکنان است. برای افزایش بهرهوری فعالیت کارکنان و صرفهجویی در زمان، نیاز است از نرم افزار اتوماسیون اداری استفاده کنید تا نظم سازمان شما چندین برابر و میزان خطا کاهش یابد.
قبل از خرید نرم افزار اتوماسیون اداری چه ویژگی هایی را باید بررسی کنیم؟
هر سازمانی قبل از خرید نرم افزار باید با استفاده از راهنمای خرید اتوماسیون اداری، نیازهای سازمان خود را بسنجد. سپس با آزمایش نسخههای مختلف موجود در بازار، تشخیص دهد که امکانات کدام نرم افزار بیشترین مطابقت را با انتظارات وی دارد. به این ترتیب با نیازسنجی دقیق و حسابشده، نرم افزار اتوماسیون اداری باکیفیت و متناسب با ظرفیت سازمان خود را خریداری کند. امتحان نسخه دمو اتوماسیون اداری، فرصتی برای مدیران سازمانها است تا از خدمات و ویژگیهای سیستم اداری اطمینان کسب کنند. نسخه دمو اغلب رایگان ارائه میشود، با این وجود مزایای زیادی دارد.
نرم افزار اتوماسیون اداری باید ساده و کاربردی باشد!
هدف از خرید نرم افزار اتوماسیون اداری برای سازمانها این است که سرعت کارها بالا برود. در نتیجه سیستمی بهعنوان اتوماسیون اداری سازمان خود انتخاب کنید که ساده بوده و پیچیدگی نداشته باشد. در غیر این صورت ممکن است با مقاومت کارکنان مواجه شوید. دقت کنید که اتوماسیون سازمانی را مطابق با نیازهای شرکت خود انتخاب کنید. از تهیه کارتابلی با امکانات غیرکاربردی و پیچیده بپرهیزید.
امنیت اطلاعات در سیستم اتوماسیون باید بالا باشد!
امروزه نرم افزارهای اتوماسیون اداری در نسخههای مختلف کامپیوتر، تبلت و گوشیهای هوشمند ارائه میشود. وقتی دسترسی به نرم افزار تا این مقدار گسترش مییابد، اهمیت امنیت اطلاعات مشخص میشود. امنیت در طراحی نرم افزارهای اداری، قوانین و استانداردهایی تعیینشدهای دارد. از جمله استانداردهای امنیت نرم افزار، کنترل راههای ورود به سیستم، استفاده از رمزهای عبور پیچیده و بهکارگیری رمزنگاری برای تبادل اطلاعات میباشد. مدیران سازمانها باید توجه کنند تا در امکانات سیستم اتوماسیون اداری به موارد امنیتی نیز اشاره شده باشد.
پشتیبانی از سیستم توسط شرکت ارائه دهنده باید قوی باشد!
خدمات پشتیبانی نرم افزار اتوماسیون به دو صورت قبل و بعد از راهاندازی تقسیم میشود. خدمات پشتیبانی قبل از نصب، شامل مشاوره و نیاز سنجی، انتخاب نرم افزار، طراحی شبکه، تهیه سختافزارها و نرم افزارهای جانبی است و خدمات پس از نصب راه اندازی اتوماسیون اداری شامل: رفع مشکلات احتمالی، توسعه و بروزرسانی، خدمات آموزشی و امکان سفارشیسازی اتوماسیون اداری می باشد.
شرکتهای ارائهدهنده سیستم اتوماسیون اداری اغلب خدمات پشتیبانی با زمان محدود یا با خرید اشتراک ارائه میکنند. بهتر است در زمان خرید نرم افزار اتوماسیون اداری توجه کنید که خدمات پشتیبانی در چه روزها و شامل چه سرویسهایی میشود.
چرا حضور در جلسات مشاوره قبل از انتخاب و استقرار اتوماسیون لازم است !؟
شرکت در جلسات مشاوره برای انتخاب و استقرار اتوماسیون اداری به شما کمک می کند تا اشراف کاملی نسبت به مزایای اتوماسیون پیدا کنید. این مزایا هر مجموعه و سازمانی را تشویق می کند تا از آن بهره مند شود. برخی سازمان ها تصور می کنند که حرکت به سمت اتوماسیون، سخت و دشوار است و به همین دلیل ترجیح می دهند از سیستم های قدیمی استفاده کنند. باید به این نکته توجه کرد که پیاده سازی اتوماسیون اگر با برنامه و مدیریت انجام شود، رسیدن به تمام اهداف را دست یافتنی خواهد کرد.
در جلسات مشاوره برای انتخاب و استقرار اتوماسیون اداری چند مرحله برای اجرای اتوماسیون پیشنهاد می شود تا طی کردن این مسیر ساده تر شود.
خدمات و محصولات ما
همگام با مدیران در مسیر توسعه
اتوماسیون اداری
خودکارسازی کسب و کار
باشگاه مشتریان
فروش و وفادارسازی مشتری
راه اندازی کسب و کار
طراحی مدل درآمدی
کوچینگ کسب و کار
همراهی تا اوج موفقیت