اهمیت استقرار سیستم CRM

CRM یک سازمان نتیجه گرا است. از این رو همواره تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب مشتریان تا ماهها و سالها در کنار آن ها می ماند و تنها با یک هدف استقرار می یابد؛ بقای سازمان با هدف رضایتمندی مشتری

مراحل ارائه خدمات با سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان

در گام اول اطلاعات بر مبنای داده‌های مشتریان جمع آوری و بر روی اطلاعات جمع‌آوری شده بر مبنای تکنیک‌های مختلف تحلیل صورت میگیرد. سپس از تحلیل اطلاعات مشتریان، مشتریان هدف بر اساس معیارهای سودآوری برای شرکت انتخاب و با طراحی شیوه های مناسب مورد بازاریابی قرار خواهند گرفت و با استفاده از این سیستم شراط ارتباط با مشتریان برقرار خواهد شد و در نهایت پس از اجرای بازاریابی رابطه‌مند نتایج حاصله مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

 

مزایای سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان:

مبنای مدیریت ارتباط با مشتری ارزشی است که به مشتری ارائه می‌گردد و این ارزش، چیزی است که مشتری درک مثبتی از آن دارد. این ارزش می‌تواند مزایایی را به شکلهای زیر برای مشتری فراهم سازد.

تضمین کیفیت، ایجاد تصور مثبت در قبال محصول، افزایش قابلیت اطمینان، ضمانت مرتبط با علامت مشخصه محصول که از طریق برنامه‌های بازاریابی حاصل می‌شود.

در یک مطالعه موردی که به مزایای حفظ ارتباط با مشتری توجه شده، مزایای مشتریان از ایجاد ارتباط در سه طبقه به شرح ذیل ارائه گردیده است:

اطمینان: کاهش سردرگمی، اطمینان به ارائه‌دهنده خدمات و احساسی آکنده از اعتماد به او

مزایای اجتماعی: متمایز کردن مشتریان، آشنایی مشتریان با کارکنان و توسعه روابط دوستانه با مشتریان

بهرمندی از خدمات بیشتر: خدمات اضافی، قیمتهای ویژه و اولویت بالاتر نسبت به دیگر مشتریان البته باید توجه داشت که مشتریان متفاوتند. در نتیجه ارزش روابط و نوع رابطه برقرار شده با آنان نیز متفاوت است که این امر باید در ایجاد ارتباط مدنظر قرار گیرد.

Customer Relationship Management

 

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمانها

مدنظر قرار دادن مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند مزایای بی شماری برای سازمانها فراهم کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:
از آنجا که یکی از مهمترین دارایی های یک سازمان مشتریان آن هستند، با استفاده از این رویکرد، حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خریدهای مجدد، زمینه ساز بقای سازمان است که هدف اصلی هر سازمانی است.
با ورود فناوری اطلاعات به سازمانها در زیر چتر مدیریت ارتباط با مشتری، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا سازمانها به سمت سازمانهای هوشمند و دانش محور حرکت کنند و با به کارگیری نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، هزینه‌های پردازش اطلاعات را کاهش دهند و ارتباطات با مشتریان در زمان کمتر و با سرعت بیشتری صورت گیرد که نتیجه نهایی آن، افزایش قدرت رقابتی سازمان در محیط پرتلاطم امروزی است.
در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، با جمع آوری اطلاعات کامل مشتریان در یک پایگاه داده، امکان طبقه‌بندی مشتریان را بر اساس راهبردها و معیارهای سازمان فراهم می سازد، که این می‌تواند در رسیدن به هدف مدیریت ارتباط با مشتری یعنی حذف، کاهش و عدم ترغیب مشتریان غیر سودآور را تسهیل کند. توضیح اینکه موسسات برای افزایش ارزش دارایی سهامداران و ذینفعان بوجود می‌آیند، لذا حذف مشتریان غیرسودآور می‌تواند منجر به افزایش سود و کاهش هزینه در سازمانها شود، مگر اینکه ملاحظاتی در این میان وجود داشته باشد.

میخوام از خدمات مشاوره برای استقرار سیستم CRM استفاده کنم...!

محصولات ما برای راه اندازی باشگاه مشتریان

ارتباط و تعامل بیشتر با مشتریان در جهت وفادارسازی و افزایش فروش

خدمات و محصولات ما

همگام با مدیران در مسیر توسعه

اتوماسیون اداری

خودکارسازی کسب و کار

باشگاه مشتریان

فروش و وفادارسازی مشتری

راه اندازی کسب و کار

طراحی مدل درآمدی

کوچینگ کسب و کار

همراهی تا اوج موفقیت